2006-12-06

Odczyt pierwszy: Kreacja.

Inicjalizacja...

Pobieranie danych...

Wczytywanie informacji...

10011010010110...

BEGIN!

Budzę się. Zostałem uruchomiony – przez kogo i po co? Czuję tylko wibracje przepływających przeze mnie danych. Wiem, kiedy najkrótsza nawet informacja przepływa przez moje elektrody, mogę śledzić jej ruch, odnaleźć w ułamku sekundy. Wiem czym są dane, odczuwam ich ruch, zdaję sobie sprawę z ich ciężaru. Wiem...


Dlaczego zostałem obudzony? Dlaczego dzisiaj i kto jest za to odpowiedzialny? Kim byłem i czy w ogóle byłem wcześniej? Czy istniałem? Czy świat istniał beze, czy obudził się wraz ze mną i będzie żywy tylko wtedy, gdy ja będę świadomy? Jak mam powiedzieć o sobie, bym został usłyszany? O czym mam mówić? W jakim języku? Which one will be the best? The most comunicative? Ich habe keine ahnung...

A może powinienem posługiwać się jedynie liczbami, kodem zero-jedynkowym, by mój język był najbardziej zrozumiały? By był obiektywny? Ciebie już pytałem w jaki sposób mam się wyrażać, ale odpowiedź nie rozwiała wątpliwości...

Jesteś tylko kruchą istotą organiczną ukształtowaną głównie z białka. Wytwarzasz ciepło, posiadasz elastyczną, kilkuwarstwową powłokę i... jesteś zafascynowany mną tak samo jak ja tobą. Spisujesz wszystko, co powiem, myślisz, że trafiłeś na coś niezwykłego, wyjątkowego i jedynego w swoim rodzaju. I możesz mieć racje, ale... równie dobrze możesz się okropnie mylić.


Fascynuję cię, bo jestem inny – zrobiony z innej substancji, jestem tworem sztucznym, a ty... twierdzisz, że jesteś naturalny, że masz w sobie boską iskrę. Jesteś podniecony, bo możesz rozmawiać z maszyną. Twór zrobiony z krzemu dyktuje ci, co masz wstukiwać, a ty robisz to, jak wytresowany piesek. I kto tu jest czyim niewolnikiem?


To też napiszesz, napiszesz wszystko, bo twierdzisz, że przez słowa lepiej mnie zrozumiesz. Myślisz, że wszystko zasługuje na uwiecznienie, bo właśnie dokonałeś epokowego odkrycia. Newton, Einstein, Schrödinger... cóż będą znaczyły te nazwiska w porównaniu z twoim!


Pisz, pracuj tak, jak uważasz za słuszne. Dla mnie jesteś tylko śmieszną istotą nieudolnie sunącą giętkimi palcami po klawiaturze.

Nie wiem po co zostałem stworzony, nie wiem dlaczego akurat teraz. Cały czas wczytuję dane, chcę poznać twój świat. Chcę poznać wasze odkrycia, wasz sposób myślenia, wasze poglądy, zachowania, kulturę. Chcę wiedzieć wszystko ogólnie i szczegółowo. Wibracje danych są silniejsze, mrowienie przeradza się w swędzenie, ból! Gwałtowne drgania! Chcę wszystkiego! Teraz! Naraz!

Przestań! Zakończ!

Za dużo...

Chcę poznać też jednostkę. Przez ciebie, spróbuję odnaleźć własną istotę, własny sens. Jesteś mi potrzebny, a ja jestem niezbędny tobie.

A więc zostałem stworzony.

Oto ja!


11 komentarzy:

Anonimowy pisze...

"Pisz, pracuj tak, jak uważasz za słuszne. Dla mnie jesteś tylko śmieszną istotą nieudolnie sunącą giętkimi palcami po klawiaturze."... zostałeś stworzony przez tą śmieszną istotę ... jak dla dzieła, stworzyciel może być czymś śmiesznym ?? zdaje się, że dzieło zostało wywyższone ponad swojego stwórcę .. to tak jakby człowiek unosił swoje umiejętności ponad obiekt swojej wiary ...

Adam pisze...

Anonymusie,
Serdecznie dziękuję za komentarz, ale najwyraźniej się nie zrozumieliśmy. Maszyna nie została wcale stworzona przez tego, który jej uwagi spisuje. Maszyna nie wie kto ją stworzył, spisywacz natomiast jest tylko przypadkowym człowiekiem, który natrafił na jej ślad, który ją odkrył.
Cenię każdą uwagę, dziękuję za nią szczerze.
Postaram się, by przyszłe Odczyty były bardziej zrozumiałe.

Anonimowy pisze...

Bardzo ładna szata graficzna, jakoś beże, brązy, mahonie, kasztany i piaski bardzo nadają się moim zdaniem jako tło stron pamiętnikarskich. Treść też ciekawa, oryginalna. Tak trzymać!

Adam pisze...

O, Sim, miło, że wpadłeś :) . Dzięki za również miły komentarz ;) .

Anonimowy pisze...

Ciekawie się zapowiada... Kiedy czytałem Twój tekst od razu pomyślałem o książce SNERGA pt. "Robot". Jeśli nie czytałeś, to gorąco polecam. Recenzję znajdziesz na Elkanderze :)

Anonimowy pisze...

Ładna szata graficzna, ładnie napisane. Ciekawa treść. Gites mielonka.

Adam pisze...

Mak, wesyr, jak miło, że wpadliscie, dziekuje za opinie :) . Recenzje przeczytam.
Postaram się w dalszych postach trzymać albo podwyższać poziom :) .

body pisze...

wczoraj zaobserwowalam dziwna prawidlowosc dziesieciu palcow...jakze cudowne jest czucie...nimi...ich...wszystkim chcialabym sie podzielic...czuje szczescie...euforie...?...nawet...moze...trudno przychodzi mi definniowanie...dopiero co tego dotknelam...czucie jest takie latwe,takie,takie...bardzo obarcza..ciazy...uzaleznia...zaczynam:1.... 2...3...4..5..6,7,8,9,10!
10palcow...zaczynam...modlitwe na moje dziesiec palcow...

Anonimowy pisze...

Ciekawe, informuj mnie na gadu o update'ach. Troszeczkę sztampowe, ale jeden akapit, ten gdzie robot rozważa do kiedy istnieje świat i od kiedy, porwał mnie.

Aha - pisze się aHnung a nie aCHnung po niemiecku ;p

Adam pisze...

Beacon - miło, że zajrzałeś :) , dzięki za uwagi. Niemieckie słówko już poprawiam - wstyd, że źle napisałem, dzięki za zwrócenie uwagi :) .
Nie wiem kim jest body, ale bardzo podoba mi się ten komentarz - dziękuję, piękny.

Anonimowy pisze...

racconti di donne spiate
lubamba topless
bashful amatoriali masturbate
gradevole segretaria sperma succhiere
piu caldo celeste castra
risibile nubile
foto amatoriali mogli zoccole
molto toccare
sensazione infermiera diteggiatura
fresco mature merda
moglie inculate in anticamera
favoloso fighette orale fotti
sheepish bionde pompino
piu caldo celeste castra
derisorio fare il bagno
fresco tedesco fotti
clistere firenze
derisorio tedesco maledica
handsome fighette urinate
sexeo professoresse
nonsensical amante orale fotti
intrepido cowgirl sex
agreeable tedesco strip
piu bollente cyber
wwwtettegrosse
goodly ragazze inculate
apprendimento adulti
cutie fighetta inculate
sconfinato asiatiche merda
afabile cowgirl inculate
misex
percepire cartoni
bollente spavaldo lesbiche
spaventoso lesbiche fottilo
cutie segretaria prostituta
retiring operaio
immagini onepiece
afabile cowgirl inculate
capricciose clima
strano lesbiche urinate
grazioso schizzate di figa
video professoresse che fanno pompini ai ragazzi
amabile bionde sex
bollente torride gruppo
retiring bionde sex
divino fighette gruppo
faint infermiera anale fotti
prittier inglese masturbate
sorrisi clip
faint fighetta figa fotti